روشی باورنکردنی درمان آرتروز با یوگا

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 
 
 پایگاه صاعقه::یک مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد افرادی که با دو نوع از شایع‌ترین نوع آرتروز یعنی آرتریت و آرتریت روماتوئید مواجه هستند یوگا ممکن است علائم را بهبود بخشد.
به گزارشپایگاه صاعقهبه نقل از   باشگاه خبرنگاران جوان، تحقیقات نشان می‌دهد یوگا سلامت فیزیکی و روحی افراد مبتلا به آرتروز را بهبود می‌بخشد. یوگا یک تمرین ذهنی و فیزیکی است که شامل ترکیبی از تنفس کنترل شده و تمرینات کششی و مدیتیشن یا ریلکسیشن است و همچنین کمک به کاهش اضطراب را به همراه دارد.
 
 در مطالعه‌ای که در سال گذشته انجام شده. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که انجام یوگا تنها برای 90 ثانیه میتواند انحنای ستون فقرات را در افراد مبتلا به اسکولیوز را بهبود می‌بخشد.
 
از طرفی مطالعات دیگری نشان داده انجام این حرکت می‌تواند کیفیت بیماران مبتلا به سرطان سینه را بهبود بخشد.
 
مراکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) توصیه می‌کنند که افراد مبتلا به آرتروز حداقل 75 دقیقه فعالیت هوازی با شدت زیاد یا 150 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط در هر هفته را داشته باشند.
 
آرتروز بیماری است که مشخصه‌ آن تخریب پیش‌رونده‌ غضروف مفصل است؛ غضروف بافتی لغزنده است که انتهای استخوان‌ها را در یک مفصل می‌پوشاند اگر این غضروف آسیب ببیند شروع آرتروز تلقی می‌شود. این بیماری به تدریج پیشرفت کرده و غضروف را کاملاً از بین می‌برد. آرتروز یا استئوآرتریت شایع‌ترین بیماری از دسته‌ التهاب مفاصل است.
 
تاکنون درمان قطعی برای پیش‌روندگی آرتروز وجود ندارد، پس بسیار مهم است که نگذاریم دچار آرتروز شویم.
 
هر چه سن بالاتر می‌رود خطر ابتلا به این بیماری بیشتر می‌شود. افزایش وزن، تغذیه‌ نامناسب و بیماری‌های روماتیسمی (در صورت درمان نشدن) مفاصل را بیمار می‌کند. آسیب مفصلی مانند رباط نیز اگر درمان نشود به ابتلا به آرتروز منجر می‌شود.
 
افرادی که آرتروز دارند باید بیشتر مراقب باشند؛ آرتروز دردی است که با فعالیت افزایش می‌یابد و با استراحت کمتر می‌شود. 
 
استفاده صحیح از مفاصل، تقویت مناسب عضلات، مصرف داروهایی که تجویز می‌شود به صورت خوراکی یا تزریق در مفصل و در نهایت جراحی از راه‌های درمان این بیماری است.
 
 
 
انتهای پیام/ 
 

این صفحه را به اشتراک بگذارید